יום שישי, 25 בדצמבר 2009

סיכת יויו - הדרכה מצולמת


על אחת התמונות של ה"צעיף עם טריק" שפרסמתי בפורום "אומנות הטכסטיל והליבוד" הופיעה סיכת יויו. בעקבות ההתעניינות, צילמתי הדרכה להכנת הסיכה.

אני משתמשת בסיכות האלה לצרכים רבים, כמו סיכה לבגד (או צעיף...), סיכת טיקטק לשיער, קשת לשיער, קישוט לתיק, מגנט למקרר ועוד ועוד כיד הדמיון. הבנתם את הרעיון. תוסיפו לזה את העובדה שהן כ"כ פשוטות ומהירות להכנה מה שהופך אותן לשוות במיוחד...


בשלב ראשון, צריך להחליט על גודל ה"יויו". גודל הסיכה נקבע מגודל העיגול שנגזור, שצריך להיות פי 2 מגודל ה"יויו" הרצוי פלוס בערך 0.5 ס"מ לתפרים. אני משתמשת במכסה של קופסת פח בתור "גיזרה".


מסמנים על צד שמאל של הבד וגוזרים.
 
בשלב זה, תופרים ביד מסביב להיקף העיגול. המהדרין, יוצרים מכפלת קטנה ואז תופרים. אבל היות וממילא תהיה "סגירה" מעל היויו - של כפתור או יויו קטן יותר וכד' - אני מוותרת על המכפלת ופשוט תופרת במרחק של כ - 2 מ"מ מהקצה.
 


מסיימים לתפור את כל ההיקף, מושכים בחוטים ומכווצים עד הסוף. לסגירה, קושרים את קצות החוטים.


בשלב הזה, למעשה היויו מוכן ואפשר להתחיל להשתעשע..
בדוגמא הזו, הוספתי עיגול בד קטן (פשוט גזור, ללא שום גימור) שיוסיף צבע ומעליו תפרתי כפתור. את זה תפרתי לרצועת גומי עבה ואיכותית, סגרתי לצורת גומייה ויצרתי קשת לשיער לנעמי.


זהו, מחכה לראות את ה"יויואים" שלכם.. עבודה מהנה!


יום חמישי, 17 בדצמבר 2009

מתנה חורפית לחנוכה


אני מלכת הרגע האחרון. לא חשוב כמה זמן יש לי, בסוף הכל נעשה ברגע האחרון. בדר"כ זה מצליח. לפעמים לא..
אתמול היתה לנו הדלקת נרות משפחתית, ולמרות שהודיעו על חנוכה מספיק זמן מראש..., ואפילו שהחלטתי מראש מה אני רוצה להכין, בסוף כרגיל, הכל היה מוכן ממש ברגע האחרון.

את הרעיון לקחתי מההדרכה הנהדרת בבלוג של taltalm - צעיף עם טריק. צד אחד של הצעיף הוא פליז מחמם וצד שני בד כותנה משמח. הוא נסגר בשני תיקתקים מה שנותן לו מראה של ספק צעיף ספק מטפחת. אירופאי שכזה...
ספרתי שמונה (!!) בנות משפחה, מגיל 16 ועד 85 והקמתי מפעל קטן לצעיפים..


נורא התחשק לי לארוז אותם בנייר משי, רק שלא היה לי. ברגע האחרון צריך לאלתר. הסתכלתי מסביבי וראיתי את שקיות הטול של אלבומי המיני. מתאים בול.


ואם כבר הזכרתי אותם, אז הנה אלבומי המיני החתיכים -

מזל שברגע האחרון הגיעה אדרת ועזרה לי לתפור את התיקתקים, והכל היה מוכן ממש בזמן...

יום שישי, 11 בדצמבר 2009

מפגשים


ביום שישי בבוקר התקיים מפגש פורום "אמנות הטקסטיל והליבוד" אצל קרן פרפרים.

אני קוראת סמויה בפורום כבר כמה חודשים. נהנית ולומדת ומגלה בלוגים נפלאים ומעוררי השראה. מזמן רציתי להצטרף אבל איכשהו נשארתי בעמדת הצפייה. המפגש היה הזדמנות לעבור צד..

את קרן היכרתי לפני 15 שנה בצבא ומאז לא נפגשנו. לפני כמה חודשים, בעודי קוראת כהרגלי בבלוג שלה זיהיתי אותה מתוך אחת התמונות בדף מעוצב שהיא פרסמה. שלחתי לה מסר נרגש ובשישי שמחתי לסגור מעגל..

במפגש התקיימה החלפה של פנקס מחטים. מצאתי ברשת מיני הדרכות, כולל הדרכה בספר (המקסים והמומלץ) של טילדה שבדיוק קיבלתי. החלטתי לעשות לפנקס כריכה קשה בסגנון המחברות שלי. בחרתי לכריכה בד של Heather Bailey שאני מאד אוהבת בגוונים של ורוד ול"דפים" הפנימיים שילוב בדים - נקודות בורוד ולבן (מבדים למעצבים) ופסים בורוד ולבן (מגולדשטיין בנחלה). הוספתי לדפים גימור קרושה להשלמת המראה הרומנטי... על הצד הפנימי של הכריכה הדבקתי נייר מדוגם שקניתי אצל נתנאלה בתחילת השבוע (בחנות הפיסית המופלאה שמחייבת ביקור!!).
ואחרי כ"כ הרבה מילים על פנקס כ"כ קטן, הנה גם כמה תמונות -


את הפנקס הגרילה קרן פרפרים, ולשמחתי הרבה אהבה אותו!!

וזה הפנקס שקיבלתי מאמא ענת. מצוייר ביד. תודה ענת. הוא מקסים וכבר בשימוש!


 
ודבר נוסף -
במפגש פגשתי גם את עופרה, בעלת המותג petit. עופרה מייצרת מטבחי משחק יפהפיים לילדים. מעוצבים ברוב טעם, חגיגה של ממש. לכבוד מכירת המטבח ה - 100 (!!), עופרה הכריזה על מבצע למהלך חודש דצמבר - 100 ש"ח הנחה בקניית מטבח. כנסו ותתאהבו -  כאן.




יום שני, 7 בדצמבר 2009

אלבום ממוחזר לחצאית...


מופרך ככל שזה נשמע, מיחזרתי אלבום לחצאית...

לפני שנתיים ייצרתי דגם של אלבום מבד שהיה בעיני מרהיב. בד קטיפה כחול עם הדפסי פרחים גדולים בורוד פוקסיה וכתום. קראתי לו "יום יום חג" אבל הכינוי שתפס יותר היה "עזה - ניו-יורק"... למרבה ההפתעה הייתי פחות או יותר היחידה שאהבה אותו...

אז קודם כל הנה האלבום לשיפוטכם -



אחרי שהשתכנעתי ש - Best Seller כבר לא ייצא ממנו, החלטתי לפרק את האלבומים שנותרו לי, ולתפור מהבד החורפי והמקסים הזה חצאית לנעמי. הבד הספיק לי ב-ד-י-ו-ק. אחת השכבות של החצאית הורכבה משלוש פיסות בד במקום שתיים לפי הגזרה, ולשכבה התחתונה הסתפקתי ב - 5 ס"מ במקום 10, כי זה מה שנשאר..

והנה תמונות החצאית (מסתובבת, ברור) -