יום שבת, 26 בנובמבר 2011

תיק בבושקות


זה הולך להיות פוסט תפירה, אבל לפני כן רגע אחד לומר תודה! היה לנו אתמול קולאז'סייל נפלא; קיבלנו בוקר שימשי ממש בהזמנה, היו מעצבות נהדרות עם דוכנים יפהפיים, והכי חשוב היו לקוחות נפלאות שהגיעו מקרוב ומרחוק, פרגנו, ועשו קניות בכיף והפסקת קפה נעימה בבית הקפה שהקמנו פה. היה לי כיף לארח אתכן! מחכה לפעם הבאה...

הצצה קטנה לשני דוכנים שאהבתי במיוחד, תראו את הפרזנטציה המושלמת של mom&me
צילום: נירית גור קרבי



ואת המוצרים הנחשקים של קרן גילן (לא יודעת איך לא ניצלתי את יתרון הבייתיות לרכוש לעצמי אייל כזה על הבוקר. ברור שזה שרציתי כבר לא היה שם בסוף היום...).


וכאן תמונה מהחנות שלי, שנראית די ריקה ומבולגנת בסוף היום.. :-)



עוד תמונות מהאירוע תמצאו בדף הפייסבוק "טוב ויפה" של קרן שביט.

---
תיק הבנטו המקסים הזה, נמצא אצלי ב - to do list כבר די הרבה זמן, מאז שכיכב לראשונה בבלוג של אילאיל. הוא היה יכול להישאר שם עוד זמן מה, אלמלא בשבועות האחרונים בכל יום ראשון - היום של חוג הבאלט - נעלם לי תיק אחר.. וכשאין ברירה אז אין ברירה, צריך תיק לבגדי הבאלט.
בשבת בבוקר גם נמצאה שעת כושר לתפירה כשהילדים הלכו למסיבת יומולדת ואני נשארתי לבד בבית..


תפרתי לפי ההדרכה בבלוג של Pink Penguin, ואח"כ גיליתי שיש גם תרגום להדרכה בעברית, אצל בעיקר פורמת.



את בחירת הבדים ביצעה הלקוחה הצעירה, ונראה לי שהיא מרוצה מהתוצאה -
שיהיה שבוע טוב!
אורית
---
הצטרפו לדף של טווילינגן בפייסבוק

יום שני, 21 בנובמבר 2011

Home Sweet Home


לפני כמה חודשים הבית שלי הצטלם לכתבה ב"את" (התאפקתי עד עכשיו עם הפוסט הזה, כי חיכיתי לקבל את התמונות הנהדרות שצולמו). אודית לוריין בלקין ראתה את הבית בקולאז'סייל הראשון שערכנו פה, והציעה לכתוב עליו. ברור שהסכמתי..

תודה אודית!! היתה חוויה מיוחדת במינה והמזכרת נפלאה!

צילום: יונתן בלום




הכורסאות כבר הופיעו כאן בבלוג, וכיון שנשאלתי כמה פעמים אני מנצלת את ההזדמנות לענות שוב במרוכז - הכורסאות נרכשו בשוק הפשפשים, הבדים המודפסים נאספו בהזדמנויות שונות לאורך כמה שנים, אבל בדים בסגנון הזה ניתן למצא ב"קטיפה כחולה" בנחלת בינימין. הבדים החלקים המשולבים נרכשו ב"בדי עילית" ברחוב הרצל. הרפד (שכבר ריפד את הכורסאות הספציפיות האלה כמה פעמים, כי אחת לכמה זמן אני אוהבת לרפד מחדש..) הוא יהודה הרפד שעבר לאחרונה משוק הפשפשים לרחוב רמב"ם בת"א.



וכאן, כורסאת ברצלונה שמאזנת וינטאז' עם מודרני וצבעוני עם לבן.


את המטבח ירשנו עם הבית ולא שינינו בו כלום. אני מסתכלת על התמונה ומתמוגגת מכמה מסודר! (זה לא המצב הטבעי שלו...).

לבני הזכוכית בתקרת פינת האוכל שוטפות את הבית באור יום רך ונעים. ולמרות שהפינה די חמה בקיץ, הקסם שיוצרת התאורה הטבעית שווה את אפקט החממה.. את שולחן האוכל (האהוב עלי כ"כ) כמו גם את הכסאות סביבו קניתי אצל ענת סגל בחנות שלה במושב אודים שהיא חגיגה של ממש ותחנת חובה לחובבי הג'אנר. זה היה הפריט הראשון שקניתי לבית והוא חיכה לי אצל ענת כמה חודשים טובים עד שעברנו, ואם אתם שואלים אותי היה לה קצת קשה להיפרד ממנו.. תודה, ענת!


חדרי הילדים, שבדיוק עוברים שינוי והתאמה לכיתה א'. על המיטה של מיכאל שמיכת Rag Quilt שתפרתי לפי הדרכת הקאלט של פרפרים. על הקירות לוחות מגנט של טווילינגן...

הממתק של הבית הוא ללא ספק, הסטודיו והחנות הצמודים.


הספה הזו, שגם היא נקנתה בשוק הפשפשים ושופצה, כבר הפכה לסוג של סימן היכר של הסטודיו ואפילו קיבלה תגובה
פה בבלוג מ - Heather Baily. כבוד! שולחן התפירה שהבסיס שלו הוא רגל של מכונת זינגר ישנה (כן, גם הוא מהשוק...), מצופה בבד של Heather Baily...



עד כאן הסיור הוירטואלי, ואתם כמובן מוזמנים לביקור של ממש!


---
והנה הזדמנות מושלמת לביקור, ממש בקרוב :-) ביום שישי הקרוב קולאז'סייל סתיו אצלנו בסטודיו!



כרגיל, נבחרת מופלאה של יוצרות ומעצבות. כל הפרטים, התמונות וההשראה בבלוג של קרן שביט "טוב ויפה".


להתראות בשישי!

אורית
---
הצטרפו לדף של טווילינגן בפייסבוק.

יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

Granny Square - הדרכת סריגה


כאמור בפוסט הקודם, Granny Squares הם בסיס להמון פרוייקטי סריגה. הם פשוטים לביצוע, יפים ויש להם אינסוף קומבימציות ואפשרויות לשדרוג, מה שהופך אותם לנקודת התחלה מצויינת לסריגה.

הנה כמה תמונות להשראה והעלאת המוטיבציה :-)

ערימת שמיכות מצודדת, מתוך בלוג הסריגה הצבעוני הנפלא attic24

שטיחון Granny נחשק (שלא לדבר על הפופים ההורסים...), מהחנות הזו.
והתיק המושלם הזה (גבוה ברשימת ה - to do list שלי!!), מהבלוג הזה, שגיליתי רק השבוע.
ועכשיו, כשכולן השתכנעו :-) הנה ההדרכה.
כל מה שצריך לדעת ע"מ לסרוג Granny Square, זה סריגת עמוד וסריגת עין שרשרת. בשביל מי שלא יודעת, מצורפים קישורים להדרכות ב - youtube. יש המון הדרכות מעולות, פשוט תריצו את הסרטונים שוב ושוב (ושוב) עם מסרגה ביד ותתפסו את העניין.

סרטו הדרכה לסריגת עין שרשרת (נקרא chain stitch, CS)
סרטון הדרכה לסריגת עמוד (נקרא Double Crochet, DC)



השרטוט לקוח
מכאן. אני מוצאת שהכי פשוט לעבוד לפי שרטוט (ככה אני גם סורגת לפי הוראות בספרי סריגה יפניים...). תסתכלו במקביל על השרטוט וההוראות.

סיבוב 1 - שרשרת של 4 עיניים, סגורה בעין שטוחה לעיגול.


סיבוב 2 - שרשרת של 3 עיניים (מתפקדת בתור העמוד הראשון), 2 עמודים לתוך הפינה, 2 עיני שרשרת, 3 עמודים לתוך אותה פינה, (עין שרשרת אחת, 3 עמודים לתוך הפינה הבאה, 2 עיני שרשרת, 3 עמודים לתוך אותה פינה) * שלוש פעמים, עין שרשרת אחת, סוגרים בעין שטוחה לתוך העין השלישית של העמוד הראשון.


סיבוב 3 - שרשרת של שלוש עיניים (מתפקדת בתור העמוד הראשון), עכשיו מסובבים את העבודה, וממשיכים לסרוג לכיוון השני!! 2 עמודים לתוך הרווח, (עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא (הפינה), 2 עיני שרשרת, שלושה עמודים לתוך אותה פינה, עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא) * שלוש פעמים, עין שרשרת, שלושה עמודים לתוך הפינה הבאה, 2 עיני שרשרת, שלושה עמודים לתוך אותה פינה, עין שרשרת וסגירה בעין שטוחה לתוך העין השלישית של העמוד הראשון.


סיבוב 4 - 
שרשרת של שלוש עיניים (מתפקדת בתור העמוד הראשון), עכשיו מסובבים את העבודה, וממשיכים לסרוג לכיוון השני!! 2 עמודים לתוך הרווח, (עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא (הפינה), 2 עיני שרשרת, שלושה עמודים לתוך אותה פינה, עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא, עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא) * שלוש פעמים, עין שרשרת, שלושה עמודים לתוך הפינה הבאה, 2 עיני שרשרת, שלושה עמודים לתוך אותה פינה, עין שרשרת וסגירה בעין שטוחה לתוך העין השלישית של העמוד הראשון.

ואפשר להמשיך הלאה והלאה, מקווה שהבנתן את הרעיון.

באופן כללי יש לנו את הפינות שמורכבות משלושה עמודים, 2 עיניים ועוד שלושה עמודים (לאותו רווח), זה מה שמייצר את הפינה. כל שאר הריבוע מורכב מ - שלושה עמודים לתוך הרווח, עין אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא וכן הלאה והלאה. אפשר להמשיך כמה סיבובים שרוצים. אפשר (ומומלץ!!) להחליף צבע כל סיבוב, כל שני סיבובים, כל הרבוע בצבע אחד והמסגרת בצבע אחר וכד'.

זהו! אם יש לכן הערות או שאלות, אתן כמובן מוזמנות להעיר ולשאול.

ואם תרצו לשתף, אני אשמח לראות את התוצרים שלכן!

מזג האויר מושלם לסריגה,

תהנו!
אורית

---

ואפרופו מזג אויר, בשל צפי לגשם דחינו את הקולאז'סייל בשבוע ל - 25/11/11. פרטים נוספים בקרוב!
---
הצטרפו לדף של טווילינגן בפייסבוק.

יום רביעי, 9 בנובמבר 2011

כיסוי סרוג לשרפרף


מהגיחה האחרונה שלי לשוק הפשפשים חזר איתי שרפרף. 


משוק הפשפשים המשכתי לסדקית האהובה עלי ברחוב השומר בואכה שוק הכרמל לחדש את מלאי חוטי הסריגה שלי.


הסל ההורס של בייסיק כמובן. 
ולמרות שהייתי באמצע פרוייקט סריגה אחר (כיסוי מיטה, עוד יקח זמן...), הפסקתי אותו, לטובת השרפרף.


(התמונה צולמה בחופשת הקיץ המשפחתית שלנו באוסטריה, כשבוקר אחד יצאנו לחפש מקום לארוחת בוקר, ומצאנו את הלוקיישן המדהים הזה, שכלל בריכת שחייה בין הרי האלפים ביום שמש חמים. מיד בוטלו כל תכניות הטיול לאותו היום לטובת רביצה נעימה סביב הבריכה וכמובן, סריגה...).
והנה השרפרף במראה החדש שלו -



את השרפרף עצמו השארתי כפי שהוא, במראה מעט גס. מה דעתכן, להשאיר או לצבוע?


וכבר מצא את מקומו הטבעי בסלון.

הכיסוי מורכב מריבועי Granny Square שהם בסיס לפרוייקטים רבים של סריגה, כולל כיסוי המיטה שהתחלתי והשמיכה שסרגתי לדניאלה. אם תרצו הדרכה, רק תגידו!

---

Save the date! אני שמחה שהזמינכן לקולאז'סייל סתיו ברמות השבים, אצלנו בסטודיו. כל הפרטים ורשימת המשתתפים ממש בקרוב, אבל תקחו בחשבון שהולך להיות מקסים!! :-)


להתראות בקרוב!
אורית

---
הצטרפו לדף של טווילינגן בפייסבוק.