יום שני, 8 במרץ 2010

העצמה נשית - פוסט פמיניסטי משהו..


פמיניזם תמיד היה נושא קרוב לליבי. בימי העליזים בהייטק, כשעבדתי 12 שעות ביום בממוצע, התקדמתי לתפקידים בכירים ושיחקתי בהצלחה ב"מגרש הגברי", חשבתי שזו פמיניסטיות במיטבה. לא הצלחתי לדמיין איך יום אחד כשיוולדו לי ילדים אצליח לותר על אורח החיים הזה.. כשהגיע הרגע והם אכן נולדו (נעמי ויונתן, כמעט בני 5 היום), פרשתי מעולם ההייטק מתוך החלטה להיות איתם בבית ככל שאוכל וארצה (וזה לא קל...). בסופו של דבר הייתי בבית כמעט שנה וחצי והבנתי שפמיניזם מבחינתי זו היכולת לנהל את חיי באופן שמתאים לי ולמשפחתי ולא עפ"י תכתיב חברתי או אופנתי כלשהו.

היום, כבעלת עסק עצמאי, אני פוגשת יותר ויותר נשים שבוחרות בחירה דומה. נדמה לי שהשאיפה לעצמאות קשורה במקרים רבים באמהות וברצון לשלב בין הדברים בלי אילוצי בוס ולוח זמנים נוקשה. 

כל ההירהורים האלה על פמיניזם, מגיעים בעקבות מפגש שארחתי השבוע בסטודיו - קבוצה של נשים עצמאיות, בעלות עסקים, שהצטרפתי אליה לאחרונה. חברות בקבוצה כחמש עשרה נשים נפלאות מתחומי עיסוק שונים ומגוונים (או.קיי, מחציתן מתחום העיצוב, אבל המחצית השנייה מגוונת...) ובשלבים שונים של העשייה המקצועית. אנחנו נפגשות אחת לחודש, מתעדכנות, מתייעצות, משתפות ובעיקר נהנות. מסתבר שכולן עסוקות בנושאים דומים.
במפגש הפעם אירחנו את עידו סלע שנתן סקירה מרתקת בנושא שיווק באינטרנט וקידום אתרים.
ובכלל, האינטרנט על הפורומים / בלוגים / פייסבוק וכד' ממש הומצא במיוחד ע"מ לתמוך ביזמות נשית... כל פעם שאני מוצאת את עצמי משוטטת בבלוג של איזו יוצרת ממקום רחוק אחר על פני הגלובוס, או קונה בחנות ה - etsy שלה, זה מקסים אותי מחדש. מה שפעם היה קליקה גברית סגורה של החבר'ה מהצבא התחלף בחברות מהפורום...

 ולעניין אחר.. אני שמחה להזמינכן למכירה שאני משתתפת בה בסוף השבוע בפטיט סטודיו בכפר הס. במכירה ישתתפו עוד חמש יוצרות מוכשרות ומגוונות.


 

הנה הלינקים של האתרים / בלוגים של המשתתפות. כנסו ותהנו!!
הבלוג של איולה make my day,
האתר של Heidi,
האתר של שינזי קאטו ישראל והבלוג
וכמובן, האתר של Tweelingen...

וגם צ'ופר לקוראות הבלוג שיגיעו למכירה! מלבד 10% הנחה על כל המוצרים ו - 40% הנחה על מבחר מוצרים מעונות קודמות גם מתנה שווה מהמוצרים החדשים (סט מסגרות המגנט שהיה המוצר הנמכר ביותר בתערוכה)על כל קנייה מעל 100 ש"ח למי שתציג את עצמה שהגיעה דרך הבלוג. מחכה לפגוש אתכן!!

ולסיום, תראו את הפריט הנחשק שהכינה עבורי איולה - נרתיק לכרטיסי ביקור, שניכנס לשימוש באופן מיידי. תודה איולה, זה פשוט מקסים, קלעת בול!



מקווה להיפגש בסוף השבוע!
אורית.



10 תגובות:

  1. אחרי ששמעתי עלייך כל כך הרבה דברים טובים... אשמח לפגוש אותך ואת הדברים המקסימים שאת עושה :-)

    השבמחק
  2. אני אהיה שם מבטיחה :)

    השבמחק
  3. אוריתי!
    אכן פמיניזם הוא לחיות ע"פ מה שנכון לנו כנשים ולא בהכרח להכנס לתחומים 'גבריים' ולוותר על מה שהכי חשוב לנו- ה מ ש פ ח ה !
    יישר כוח אהובתי!
    אוהבת המון

    השבמחק
  4. כמה נכון... תודה על המחמאות, איזה כיף שאנחנו נפגשות בסופ"ש :-)

    השבמחק
  5. אורית,
    כל כך מזדהה אם הפוסט המקסים שכתבת,
    מאוד מקווה להגיע לעפרה ביום שישי, שיהיה בהצלחה במכירה, לכל חבורות המוכשרות שיתאספו שם

    השבמחק
  6. אני לא אהיה בסוף השבוע-חוגגת יום הולדת לבנות-אבל חושבת שמה שכתבת מאד נכון ומה שיותר חשוב מבחינתי זה להנחיל את סוג המחשבה הזה גם לבנות שלי.המון בהצלחה בסוף השבוע.

    השבמחק
  7. הכנסת אותי למחשבות ותהיות...
    אני הייטקיסטית כרגע (לא נשואה ובלי ילדים), אבל אני כל הזמן חושבת מה יהיה כשיהיו ילדים...
    עד כמה אני אוכל להשקיע בהם בעבודה כמו שלי?
    הרבה נקודות למחשבה...

    השבמחק
  8. איזה חבורה של מוכשרות!, אני איהיה שם לראות את כולכן. ואכן - כמי שהיתה בהיטק ועשתה מסלול דומה- מזדהה עם כל מילה

    השבמחק
  9. כל הכבוד ךף שלמרות שהיית עובדת במשרה מלאה והלכת וילדת ילדים אחכ לקחת את היוזמה ופתחת עסק שבו את מנהלת לעצמך את היום. בטוחני שהרבה (וגם אני ביניהן) רוצות לחיות כך רק שהן מפחדות לקחת את עצמן ולהיות עצמאיות

    השבמחק
  10. פוסט מקסים וכל כך נכון!
    שמות הילדים שלנו ממש דומים (אצלי הם נעם ויונתן :-))
    בהצלחה במכירה!!

    השבמחק