יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

Granny Square - הדרכת סריגה


כאמור בפוסט הקודם, Granny Squares הם בסיס להמון פרוייקטי סריגה. הם פשוטים לביצוע, יפים ויש להם אינסוף קומבימציות ואפשרויות לשדרוג, מה שהופך אותם לנקודת התחלה מצויינת לסריגה.

הנה כמה תמונות להשראה והעלאת המוטיבציה :-)

ערימת שמיכות מצודדת, מתוך בלוג הסריגה הצבעוני הנפלא attic24

שטיחון Granny נחשק (שלא לדבר על הפופים ההורסים...), מהחנות הזו.
והתיק המושלם הזה (גבוה ברשימת ה - to do list שלי!!), מהבלוג הזה, שגיליתי רק השבוע.
ועכשיו, כשכולן השתכנעו :-) הנה ההדרכה.
כל מה שצריך לדעת ע"מ לסרוג Granny Square, זה סריגת עמוד וסריגת עין שרשרת. בשביל מי שלא יודעת, מצורפים קישורים להדרכות ב - youtube. יש המון הדרכות מעולות, פשוט תריצו את הסרטונים שוב ושוב (ושוב) עם מסרגה ביד ותתפסו את העניין.

סרטו הדרכה לסריגת עין שרשרת (נקרא chain stitch, CS)
סרטון הדרכה לסריגת עמוד (נקרא Double Crochet, DC)



השרטוט לקוח
מכאן. אני מוצאת שהכי פשוט לעבוד לפי שרטוט (ככה אני גם סורגת לפי הוראות בספרי סריגה יפניים...). תסתכלו במקביל על השרטוט וההוראות.

סיבוב 1 - שרשרת של 4 עיניים, סגורה בעין שטוחה לעיגול.


סיבוב 2 - שרשרת של 3 עיניים (מתפקדת בתור העמוד הראשון), 2 עמודים לתוך הפינה, 2 עיני שרשרת, 3 עמודים לתוך אותה פינה, (עין שרשרת אחת, 3 עמודים לתוך הפינה הבאה, 2 עיני שרשרת, 3 עמודים לתוך אותה פינה) * שלוש פעמים, עין שרשרת אחת, סוגרים בעין שטוחה לתוך העין השלישית של העמוד הראשון.


סיבוב 3 - שרשרת של שלוש עיניים (מתפקדת בתור העמוד הראשון), עכשיו מסובבים את העבודה, וממשיכים לסרוג לכיוון השני!! 2 עמודים לתוך הרווח, (עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא (הפינה), 2 עיני שרשרת, שלושה עמודים לתוך אותה פינה, עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא) * שלוש פעמים, עין שרשרת, שלושה עמודים לתוך הפינה הבאה, 2 עיני שרשרת, שלושה עמודים לתוך אותה פינה, עין שרשרת וסגירה בעין שטוחה לתוך העין השלישית של העמוד הראשון.


סיבוב 4 - 
שרשרת של שלוש עיניים (מתפקדת בתור העמוד הראשון), עכשיו מסובבים את העבודה, וממשיכים לסרוג לכיוון השני!! 2 עמודים לתוך הרווח, (עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא (הפינה), 2 עיני שרשרת, שלושה עמודים לתוך אותה פינה, עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא, עין שרשרת אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא) * שלוש פעמים, עין שרשרת, שלושה עמודים לתוך הפינה הבאה, 2 עיני שרשרת, שלושה עמודים לתוך אותה פינה, עין שרשרת וסגירה בעין שטוחה לתוך העין השלישית של העמוד הראשון.

ואפשר להמשיך הלאה והלאה, מקווה שהבנתן את הרעיון.

באופן כללי יש לנו את הפינות שמורכבות משלושה עמודים, 2 עיניים ועוד שלושה עמודים (לאותו רווח), זה מה שמייצר את הפינה. כל שאר הריבוע מורכב מ - שלושה עמודים לתוך הרווח, עין אחת, שלושה עמודים לתוך הרווח הבא וכן הלאה והלאה. אפשר להמשיך כמה סיבובים שרוצים. אפשר (ומומלץ!!) להחליף צבע כל סיבוב, כל שני סיבובים, כל הרבוע בצבע אחד והמסגרת בצבע אחר וכד'.

זהו! אם יש לכן הערות או שאלות, אתן כמובן מוזמנות להעיר ולשאול.

ואם תרצו לשתף, אני אשמח לראות את התוצרים שלכן!

מזג האויר מושלם לסריגה,

תהנו!
אורית

---

ואפרופו מזג אויר, בשל צפי לגשם דחינו את הקולאז'סייל בשבוע ל - 25/11/11. פרטים נוספים בקרוב!
---
הצטרפו לדף של טווילינגן בפייסבוק.

17 תגובות:

  1. מהמם! איזה מספר המסרגה?

    השבמחק
  2. תודה! מספר המסרגה צריך להתאים כמובן לחוט. חוטי כותנה אני סורגת עם מסרגה 3 או 3.5

    השבמחק
  3. לגמרי עשית חשק לאיזו שמיכונת קטנטונת כזאת.
    אמרתי לעצמי שזה יהיה החורף שבו סוף סוף אלמד לסרוג, נראה אם זה באמת יקרה... :-)

    השבמחק
  4. סליחה על הבורות אבל לא הבנתי משהו בהסבר..האם ההסבר מתייחס לסריגה מכיוון ימין לכיוון שמאל? כי אם כן אז אחרי 3 עיני שרשרת מופיעות עוד שתי עיני שרשרת בשרטוט..ואם הכיוון הפוך-אז אחרי 2 עמודים יש רק עין שרשרת אחת(בשרטוט) ובהדרכה שלך מצויינות 2 עיניים.הצילו!!!!!!!

    השבמחק
  5. את הכי גדולה מהחיים. אתמול חזרתי עם ערימת חוטים מהוואלמארט (1.75$ לחבילה גדולה...) שמיודעת בדיוק לגראניס כאלה . פעם ראשונה שאני קונה חוטי כותנה כאלה דקים ובאת לי הכי הכי הכי בזמן ובול עם הפוסט הזה והמידע. פשוט ענקית את. תיאום מושלם. חוצמיזה שהשרפרף שלך - ובכלל - כל היצירות האלה מזמן הפילו אותי. ת ו ד ר ב ה !

    השבמחק
  6. ליאת, הסתכלתי עכשיו על השרטוט, ואת צודקת.. אפשר כמובן לעשות כך או כך. לפי ההסבר שלי (הסריגה אכן מימין לשמאל), אחרי שלוש העיניים (שהן העמוד הראשון) ממשיכים לשני העמודים הנוספים ואח"כ שתי עיניים. אני אנסה למצא שרטוט שתואם את ההסבר יותר טוב. בכל אופן תצמדי להסבר, אני מקווה שהוא מספיק מובן.

    השבמחק
  7. אילת! אין על התגובות שלך, בחיי. מחכה כבר לראות מה יצא מערמת החוטים שקנית. ואגב, את יודעת שההשראה הראשונה לסריגה הגיעה מפוסט הסריגה המופלא והמפורסם שלך מלפני שנתיים אולי... נשיקות!!

    השבמחק
  8. נעמה פלמנבאום15 בנובמבר 2011 בשעה 21:13

    טוב, זהו, נראה לי שאני אצטרך להתחיל לסרוג.

    השבמחק
  9. את נהדרת!!! אי אפשר לעמוד בפני היופי הזה... צריך פשוט להספיק את הכל לפני שהגשם יגמר... הולכת לחפש את סל הסריגה שלי!

    השבמחק
  10. אוי, כל כך עושה חשק, הולכת להדפיס לי את השרטוט וההוראות ונראה מה ייצא מזה....
    אני מניחה שהכוונה היא לסריגה עם חוטי כותנה ולא צמר, נכון?
    תודה על ההדרכה, איזה כיף.
    נשיקות
    מקופלת

    השבמחק
  11. מקופלת יקרה, את יכולה לסרוג כמובן עם כל חוט, התיק והשמיכות בתמונות סרוגים בחוטי כותנה, השטיח אני מניחה סרוג עם משהו עבה יותר. אולי חוטי טריקו. סריגה נעימה!!

    השבמחק
  12. תתחדשי על הפורמט החדש של העדכונים!! אכן, הרבה יותר ידידותי ומקסים!
    מזכירה לך שאני גם מצפה לתיק מ ה מ ם כזה.. :)
    נשיקות!!

    השבמחק
  13. סגור. תקבלי תיק מ ה מ ם כזה!!
    אבל בלי קשר אני מזמינה אותך לשיעור סריגה, זה יהיה לך מושלם בחודשים האלה..
    נשיקות!!

    השבמחק
  14. תודה על הסבלנות והסובלנות.בין המרק לצ'ולנט אני סורגת. איזה סופ"ש מושלם ליצירה שכזו.תודה, תודה, תודה!!!

    השבמחק
  15. תודה על הפוסט, ממש עשה לי חשק...
    אבל יש לי שאלת תם - לא הבנתי איך מחברים בין הרבועים...

    השבמחק
  16. זו שאלה טובה האמת וכיון שהיא חוזרת על עצמה אני אפרסם בהקדם הדרכה מסודרת. אבל בינתיים, יש כמה דרכים לחבר את הריבועים, דרך אחת היא להחזיק את הריבועים אחד על השני (ימין על ימין) ולחבר כל שתי עיניים מקבילות (אחת של כל ריבוע) באמצעות חצי עמוד. דרך שניה ומהירה יותר היא לחבר את הריבועים תוך כדי סריגה, כלומר כשרוצים לחבר את הריבוע השני לראשון כבר כשסורגים את השורה האחרונה שלו תוך כדי סריגה "נתלים" על הריבוע הראשון במקומות של הרווחים. לא ממש ברור אני מניחה, אשתדל להעלות הדרכה בהקדם...

    השבמחק