יום חמישי, 12 בינואר 2012

סופ"ש באמסטרדם!!


חזרנו לפני שבוע מסופ"ש נפלא באמסטרדם. בשנים האחרונות אמסטרדם היא העדיפות הראשונה שלי לחופשת סופ"ש, תופסת את מקומה של ניו-יורק הרחוקה... יש משהו כייפי בלחזור למקום מוכר, שאין שום דבר שצריך לעשות או לראות, רק להיות בחופש. אצלנו החופש כלל בעיקר ישיבה בבתי קפה (מהסוג הרגיל...), שיטוט בשווקים, חנויות עיצוב ואוכל טוב, כל זה בצירוף עם מזג אויר מתחשב, מה אפשר לבקש יותר?
לקראת הנסיעה אספתי המלצות לחנויות, שווקים ואזורים שכדאי להגיע אליהם. מצורפים הלינקים לפוסטים שהיו לי שימושיים ביותר -
- Amsterdam Highlights של Decor8
- מדריך הפיה לאמסטרדם חלק ראשון, שני ושלישי
- המלצות של נתנאלה
- וגם, המלצות שלי מהביקור הקודם..

ועכשיו, שלל המלצות חדשות -

המלצה ראשונה למלון. ישנו במלון בשם Wiechman Hotel, מלון בוטיק שממוקם על גבול היורדן, באיזור "תשעת הרחובות" - איזור של רחובות שקטים, שכולו מלא חנויות עיצוב, בתי קפה ומסעדות. המלון ממוקם ממש על התעלה וחוץ מהקפה הגרוע שהוגש שם לארוחת בוקר, הוא היה ממש מושלם. בפעמים הקודמות ישנו במלון במרכז העיר, והמעבר לאזור הזה מומלץ ביותר.

זה הנוף שנשקף מהחלון, ובערב הסילבסטר גם זכינו למופע זיקוקים ממש מבעד לויטרינה.

את היום הראשון הקדשנו לשיטוט בשוק אלברט קאופ (פתוח שני-שבת 9:30-18:00). השוק מלא בדוכנים יפהפיים שלרבים מהם יש גם חנויות יפות על הרחוב ממש מאחור.
ראשון חביב התחלנו בדוכן הבדים שממוקם בתחילת השוק. סופסוף מצאתי בדים יפים לבנים - את בד המכוניות, ואת בד המלחים שמזמן חיפשתי משהו שכמותו. אח"כ מצאתי גם בד מפה הורס באחת מחנויות הבדים הגדולות בהמשך הרחוב.



את השלט המקורי הזה לא תוכלו לפספס, והוא יוביל אתכם לחנות קטנה ומטריפה שכל כולה כלי אמייל. מגשים, קנקנים, כוסות ועוד ועוד, צבעוניים, פרחוניים או בכחול-לבן קלאסי. בארץ תוכלו למצא את כלי האמייל האלה אצל נתנאלה.
אי אפשר לסכם ביקור בשוק (או באמסטרדם בכלל) בלי דוכני הפרחים היפהפיים. 


ברחוב של חנות האמייל, עצרנו להפסקת קפה (והיו הרבה כאלה בסוף השבוע). לטובת הפסקות קפה ארוכות ומפנקות סחבתי איתי ספר טוב ואת עבודת הסריגה שלי.
 
 


השוק הבא שפקדנו הוא השוק ביורדן. השוק פתוח בימים שבת ושני כשביום שני מתקיים שוק הבדים. את שוק הבדים אני זוכרת כאטרקטיבי יותר מהביקור הקודם, אבל אולי זה עניין של מזל. בכל אופן האיזור כולו מלא חנויות יפות ובתי קפה לרוב. קחו בחשבון שרוב החנויות באיזור היורדן סגורות ביום שני..




טוב שצילמתי את המינייטורות המתוקות שקניתי לנעמי בשוק וששרדו אי אלו שנים וגם את הטיסה הביתה אבל שניים מהם נשברו מיד כשנמסרו לבעליהם החדשים, מראש שמחה והתלהבות..




אל היכל העיצוב moooi לא הצלחנו להגיע בזמן שהיה פתוח (למרות שניסינו פעמיים), ונאלצנו להסתפק בחלון הראווה היפה ובסיור וירטואלי עם decor8.


החלון הזה שייך ל bpd by popular demand (ב Raadhuisstraat 2), אחת מחנויות העיצוב היפות שביקרנו בהן. המוצרים בתמונה כולם מוצרי קרטון להרכבה עצמית. כמה יפה!



תחנת חובה נוספת לשוחרי העיצוב היא חנות העיצוב The Frozen Fountain. בחנות אפשר למצוא פריטי עיצוב מודרני, לצד כלי פורצלן בסגנון רומנטי, מעצבים צעירים, תערוכות מתחלפות ועוד. לא זול בכלל... אהבתי במיוחד ליין שלם של ריהוט עץ בסגנון גס וממוחזר מצופה בשכבת לכה עבה שמשווה לו מראה בוהק ומהוקצה.

במחלקת הכלים של הכלבו De Bijenkorf שבכיכר דאם, הרגשתי ממש בבית..



בערב האחרון ולכבוד השנה החדשה התפנקנו במסעדה טובה (envy, מומלצת מישלן, מתוחכמת מדי לטעמי..), נפרדנו מ - 2011 וגם מאמסטרדם האהובה. עד הפעם הבאה.


תודה ענקית להורים האהובים שלי ושל יניב, שנשארו עם הילדים ופרגנו לנו פסק זמן נפלא.

שיהיה סופ"ש חורפי ורגוע,
אורית
---
מוזמנים להצטרף לדף של Tweelingen בפייסבוק.

10 תגובות:

  1. אוי אמסטרדם... אורית, את גורמת לי לצמרמורות - במובן החיובי כמובן... ולהצטער שעדיין לא רשמתי על הביקור שלי, עם עופרה ודקלה, באמסטרדם... אבל - הנה את מאתגרת אותי - אולי יצא מזה משהו ... כרגיל - תענוג גדול, נשיקות מרחוק :-)

    השבמחק
  2. הרשומה הזו באה לי בדיוק בזמן, לפני נסיעה לאמסטרדם... התמונות מקסימות ועושות חשק לנסוע! תודה.

    השבמחק
  3. אורית, החזרת אותי חודשיים אחורה בזמן... איזו עיר משגעת! איזה כיף! מחר הייתי נוסעת שוב ;-)

    השבמחק
  4. איזה יופי
    העברת את האווירה והחוויה באופן כל כך משכנע.... עושה חשק לנסוע לאמסטרדם. תודה רבה!!!!

    השבמחק
  5. הי יקירתי! אחלה חופש! בינתיים החיפושים אחרי הבד לא צלחו... אבל אני לא מתייאשת!

    ריקי

    השבמחק
  6. אין על אמסטרדם ביעדים הקרובים.....עשית לי שוב חשק ורק לפני חודש וקצת חזרתי...
    נשיקות
    נתנאלה

    השבמחק
  7. הי אורית. הפוסט מקסים וזו הפעם הראשונה מזה שנים שיש לי חשק לנסוע לאמסטרדם. בפעמים שהייתי לא הצלחתי לגלות את אמסטרדם, בטח לא ברמה שלך.אז בפעם הבאה-המקומות שהמלצת עליהם יהיו אצלי.שבוע מקסים.

    השבמחק
  8. כמה מקסים. ממש עשית לי חשק. לא הייתי באמסטרדם שנים. תשומת הלב לכל הפרטים הקטנים. טוב, זו את יקירה. פשוט אין עלייך! נשיקות יקירה.

    השבמחק
  9. מה את עושה לי...
    שלחתי לבן הזוג את הקישור. שיראה מה טוב.
    ליאת
    הפיה לולית

    השבמחק
  10. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק